http://www.virtualtrener.com

Oskar w akcji

 

Oskar Pluciński tylko rok spędził w wśród kolarzy z AGpol Team. Teraz przechodzi do wyższej kategorii wiekowej i zmienia też barwy klubowe. W sezonie 2011 zobaczymy go w Shimano Polska.

Na początku chciałbym zrobić krótkie podsumowanie sezonu 2010. Otóż wystartowałem w 27 imprezach, z czego 20 razy stałem na podium. Uważam, że sezon 2010 był dla mnie najlepszym okresem w całej karierze sportowej. Moim największym sukcesem było 2. miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Polski w maratonie MTB oraz dwukrotne zajęcie 3. miejsca w wyścigu Vacansoleil Grand Prix MTB. Wiedziałem, że jestem dobrze przygotowany i wszystko podporządkowywałem głównej imprezie sezonu, czyli Mistrzostwom Polski w XC. Niestety zaraz po starcie uszkodziłem but i plany legły w gruzach. Walczyłem do końca, zajmując 6. miejsce. Uczestniczyłem również w zgrupowaniu w Zieleńcu organizowanym przez trenera kadry narodowej Andrzeja Piątka. Muszę przyznać, że warunki jakie nam tam stworzył były wyśmienite i czerpałem ogromną radość z pobytu w Zieleńcu. Po Mistrzostwach Polski w maratonie MTB dopadła mnie choroba – ostre zapalenie zatoki szczękowej, co wykluczyło mnie na 3 tygodnie z treningów. Musiałem przyjmować antybiotyki, ponieważ tylko one mogą pomóc przy chorych zatokach. Pod koniec sezonu niestety nie startowałem w wyścigach, ponieważ choroba wybiła mnie całkowicie z cyklu treningowego. Słyszałem nawet pogłoski, że zakończyłem przygodę z rowerem. Otóż obalam ten mit i pragnę poinformować wszystkich, że zaczynam powoli przygotowania do następnego sezonu. Postanowiłem również wystartować w kilku wyścigach przełajowych, aby polepszyć technikę. Muszę przyznać, że to świetna forma treningu jak i zabawy. Gorąco polecam wyścigi XC osobom, które jeszcze nie spróbowały. Jest ciężko, ale kto powiedział, że życie jest łatwe?

http://www.virtualtrener.com

Szybki zjazd

 

Następny sezon, to przejście do kategorii U23, gdzie będę ścigał się z najlepszymi zawodnikami w kraju. Na początku nie mam raczej co liczyć na laury, ale każdy musi przejść przez ten okres. Oficjalnie mogę powiedzieć, że w sezonie 2011 będę reprezentował barwy klubu Shimano Polska. Myślę, że współpraca z Panem Ryszardem Pawlakiem zaowocuje bardzo dobrymi wynikami. Na pewno doświadczenie innych zawodników z klubu m.in. Andrzeja Kaisera, Marka Konwy czy Magdy Hałajczak pomoże mi piąć się w górę.

Na koniec chciałbym podziękować chłopakom z AGpol Team’u za współpracę w sezonie 2010. Szczerze mogę powiedzieć, że atmosfera w teamie była świetna! Wszyscy dopingowali się nawzajem, każdy mógł liczyć na pomoc drugiej osoby. Prezes klubu – Łukasz Putz zawsze starał się abyśmy dotarli na najważniejsze imprezy i godnie reprezentowali głównego sponsora firmę AGPOL.

Oskar Pluciński

 

Ze swojej strony możemy powiedzieć, że Oskar jest bardzo sumiennym i pracowitym zawodnikiem. Współpraca z nim układa się bardzo owocnie i wierzymy w jego dalsze sukcesy w nadchodzącym sezonie.

Skomentuj

