Oskar Pluciński Puchar Polski w Tarnowie 10 lipca 2010 – 2 mce


Oskar Pluciński Puchar Polski w Tarnowie 10 lipca 2010 - 2 mce by virtualtrener.com

Oskar Pluciński Puchar Polski w Tarnowie 10 lipca 2010 - 2 mce by virtualtrener.com

Gratulacje dla młodego kolarza Oskara Plucińskiego. Podczas zawodów o Puchar Polski w Tarnowie pokazał klasę. Zajął dwa zaszczytne miejsca: był 3 Open oraz 2 w kategorii M1. Oskarowi bez wątpienia należą się słowa pochwały, gdyż w zupełności zasłużył na pozycje na podium. Oto relacja Oskara z wyścigu:

„W sobotę (10 lipca) wystartowałem w piątej edycji Pucharu Polski w maratonie MTB, która odbyła się w Tarnowie. Pogoda do ścigania była bardzo ciężka, ponieważ temperatura w cieniu wynosiła 35 stopni Celsjusza!(…) Z kilometra na kilometr jechało mi się co raz lepiej. Byłem zaskoczony, że przez cały wyścig utrzymywałem bardzo wysokie tętno. Jednak praca na zgrupowaniu nie poszła na wiatr😉 Po rozjeździe MEGA/GIGA jechałem wraz z Michałem Kowalczykiem na drugiej pozycji OPEN. Chciałem za wszelką cenę dogonić jadącego na pierwszym miejscu Tomka Gawła, ale na 10km przed metą dopadł mnie kryzys. Michał wykorzystał chwilę mojej słabości i odjechał. Ostatecznie ukończyłem maraton na 3 pozycji OPEN i 2 w kat. M1. Podsumowując jestem bardzo zadowolony z mojej formy i mam nadzieję, że utrzymam taką dyspozcyję do najważniejszej w tym roku imprezy, czyli Mistrzostw Polski. W czwartek wyjeżdżam do Wałbrzycha aby zapoznać się dokładnie z trasą i poczuć atmosferę mistrzowskiej imprezy😉 Trzymajcie kciuki za medal !!! Pozdrawiam Oskar.”

Oskar 17 lipca 2010r. podjął kolejne wyzwanie. Wyruszył do Wałbrzycha by wziąć tam udział w wyścigu Mistrzostw Polski XC. Niestety na trasie trafił na małą przeszkodę. Uszkodził sprzączkę w bucie co wykluczyło go z walki o podium. Gdyby nie zaistniała sytuacja z pewnością walczyłby o miejsce na podium, jednak nie ma się czym martwić ponieważ Oskar zajął bardzo dobre 6 miejsce. Kolarz może być dumny z zajętego miejsca. To kilka słów Oskara na temat wyścigu:

„Po wielu tygodniach ciężkiej pracy nadszedł najważniejszy dzień w roku, czyli Mistrzostwa Polski. Do Wałbrzycha przyjechałem już w czwartek aby dobrze zapoznać się z trasą i zaaklimatyzować. Trasa przed wyścigiem była bardzo sucha, a temperatura nie spadała poniżej 30-stej kreski. Organizatorzy przygotowali naprawdę wymagającą i trudną trasę, godną Mistrzostw Polski. Niestety dzień przed wyścigiem zaczął padać deszcz, który zmienił momentalnie warunki na trasie. Temperatura spadła do 15 stopni Celsjusza, a na trasie zrobiło się niesamowite błoto. Warunki były piekielne! Przed startem czułem się bardzo dobrze i skupiałem się tylko i wyłącznie na jeździe. Na starcie zostałem ustawiony w drugim rzędzie. Start zlokalizowany był na szerokim asfalcie, także spokojnie mogłem przebić się do „czuba”. Na rundę wjechałem 5-ty, nie tracąc kontaktu z czołówką. Niestety na pierwszym podbiegu uszkodziłem sprzączkę w bucie i było po wyścigu. Nie miałem szans z luźnym butem utrzymać mocnego tempa rywali, tym bardziej na podbiegach. Na trzeciej rundzie wymieniłem buta i jechałem najmocniej jak mogłem. Z 14-stej pozycji zdołałem przebić się na 6-te miejsce. Wiem, że mogłem walczyć o medalowe pozycje, ale mówi się „trudno”. Trzeba będzie próbować za rok. Teraz muszę skupić się na drugiej części sezonu i przygotowaniach do MP i PP w maratonie. Do zobaczenia na kolejnej edycji PP w Skarżysku. Pozdrawiam.”

Oskarowi życzymy jak najmniej podobnych sytuacji oraz gratulujemy!

Skomentuj

