Tomek Jajonek – Jarna Klasika 2010 – 2 mce


Tomek Jajonek -  Jarna Klasika 2010 - 2 mce by virtualtrener.com

Tomek Jajonek - Jarna Klasika 2010 - 2 mce by virtualtrener.com

Tomek o wyścigu:

W ostatnim czasie pogoda a w konsekwencji powódź zmusiła organizatorów imprez MTB do zmiany terminów swoich wyścigów… A nam kolarzom po prostu rozjechał się kalendarz startowy i trzeba było poszukać warunków do ścigania. Ja postanowiłem zadebiutować w wyścigu szosowym i wybrałem się na weekend w Słowackie Tatry do miejscowości Stary Smokovec. Wyścig miał być wykończeniem mocniejszego bloku treningowego więc moja noga nie była specjalnie mocna. Jarna Klasika z cyklu Tatry Tour to wyścig jak sama nazwa wskazuje „wiosenny klasyk” którego trasa liczy 125 km z sumą podjazdów około 1300m.

Tomek Jajonek -  Jarna Klasika 2010 - 2 mce by virtualtrener.com

Tomek Jajonek - Jarna Klasika 2010 - 2 mce by virtualtrener.com

Charakterystyka trasy wyglądała tak, ze wszystko miało się rozstrzygnąć na ostatnich km trasy gdzie czekały na nas dwa podjazdy z których finałowy pod Hrebienok naprawdę ostry i sztywny. Z perspektywy czasu nasuwa mi się kilka ważniejszych momentów z wyścigu. Pierwszy sprawa to trzeba być maksymalnie skupiony i czujny gdyż jak człowiek widzi kraksę przy 60 km/h kilka metrów od siebie to  daje do myślenia. Dalej to siła peletonu na płaskim i zjeździe jest po prostu niesamowita prędkość  oscyluje w granicach 50 km/h a na jednym ze zjazdów zobaczyłem na swoim Garminie 91,5 km/h ! Wyścig szosowy daje możliwość potrenowania w każdej strefie intensywności jeśli chcemy naprawdę mocno pojechać to wystarczy przesunąć się na czoło a jeśli troszkę odpocząć to środek peletonu będzie odpowiedni. Sytuacja zmienia się diametralnie kiedy zaczynają się góry i wtedy zasady zbliżają się do tych z MTB. Na przedostatnim podjeździe postanowiłem nie szaleć i jechałem na progu LT zresztą tak jak pisałem byłem już pod męczony ostatnimi treningami i nie było z czego jechać. Wtedy odjechała mi czołówka jednak na zjeździe udało mi się odrobić i ostatni podjazd zaczynałem z niewielka stratą do grupki która została z peletonu. Tutaj dostałem dosyć wyraźna komendę od trenera Kuby Kurcza „Tomek ostatni podjazd teraz w TRUPA !!” Pomyślałem sobie przecież nie tak się umawialiśmy ale co zrobić trzeba się zbierać 😉 Mój wściekły atak pozwolił ukończyć wyścig na 10 miejscu OPEN i 2 miejscu w kategorii B (24 – 36 lat). Tak więc super wyścig z dobra oprawą do tego dobrze potrenowałem i jeszcze pudło wpadło więc oby więcej takich weekendów !

Przy okazji pozdrawiam mocną ekipę znajomych z Polski i do zobaczenia na kolejnych wyścigach !

Gratulacje od Virtualtrenera!

6 responses to “Tomek Jajonek – Jarna Klasika 2010 – 2 mce

  1. hehe, jak bym czytał swoja relacje, tez z braku wyscigów wystartowałem w wyscigu szosowym, jechałem po cięzkim bloku treningowym i zajałem 2 m. w kat M2 i 10 Open. Tylko kuba mi nie krzyknął na ostatniej prostej, wtedy było by lepiej😉
    Pozdrawiam, Jacek 2×3 BikeTeam

    • Twój wpis info o wyścigu już czeka na akceptację… w końcu mamy osobę, która będzie się takim rzeczami zajmowała… aaa przy okazji to poślij fotkę!!! żeby post nie był taki goły. ok🙂

Skomentuj

