Vacansoleil Grand Prix MTB i Skandia Maraton


Oskar Pluciński by Virtualtrener.com

Oskar Pluciński by Virtualtrener.com

Ostatni weekend był dla mnie bardzo pracowity. W sobotę wystartowałem w inauguracyjnym wyścigu z cyklu Vacansoleil Grand Prix MTB organizowanym przez Pana Czesława Langa. Jest to najbardziej prestiżowa seria wyścigów XC w Polsce. Trasa w Bielawie nie należy do trudnych technicznie, ale wymaga dużej wytrzymałości siłowej. Warunki po wcześniejszych opadach deszczu były trudne.

Duże i grząskie błoto utrudniało jazdę. Na szczęście w takich warunkach czuję się jak „ryba w wodzie”🙂 Od startu postanowiłem mocno pociągnąć, aby utrzymać się w czołówce. Zaraz po przejechaniu dwóch rund rozbiegowych odjechałem wraz z Bartkiem Wawakiem, Rafałem Suszko, Karolem Michalskim i Michałem Kowalczykiem. Po dwóch okrążeniach zostało nas tylko czterech, gdyż Michał nie wytrzymał tempa.

Bartek jechał na niezagrożonej, pierwszej pozycji, natomiast przede mną podążali jeszcze Rafał i Michał. Z okrążenia na okrążenie starałem się jechać coraz szybciej aby „skasować” ucieczkę. Na początku piątego okrążenia doskoczyłem do Michała. Czułem się bardzo dobrze i zaatakowałem. Niestety Rafał był zbyt daleko, żeby walczyć o drugą pozycję. Ostatecznie ukończyłem wyścig na 3 miejscu. Jest to dla mnie jedno z największych osiągnięć! Myślę, że w Nałęczowie powtórzę lub poprawię mój sukces😉

W niedzielę walczyłem na trasie maratonu, a zarazem o punkty do Pucharu Polski. Niestety ten dzień nie był dla mnie udany. Po wcześniejszym wyścigu nie zdążyłem zregenerować się i jechało mi się bardzo ciężko. Na metę dojechałem dopiero na 5 miejscu. Warunki na trasie były bardzo ciężkie, a temperatura wahała się w granicach 5 stopni Celsjusza.

Teraz chwila odpoczynku i zaczynam mocniejsze treningi😉

Do zobaczenia w Białowieży!

Skomentuj

