Dieta: Czy to jest tylko problem ciała ?


Rozpoczęcie diety wiąże się ze zmianą (bardzo często) trybu życia. Ludziom z nadwagą brakuje motywacji do działania oraz świadomości jakie będą zyski a jakie straty związane ze zmianą wizerunku, który nie zawsze będzie odpowiadał naszym wyobrażeniom np. obwiśniecie skóry, rozstępy. Czasami osiągając wymarzoną sylwetkę stwierdzamy, że nie wiele się zmieniło w naszym życiu i czeka nas nie małe rozczarowanie. Ludzie którzy nas podziwiają za nasze osiągnięcie po kilku miesiącach zachwytu przestaną to robić i co innego będzie tematem rozmów  np. urodzenie dziecka przez sąsiadkę:).

Cud diety

Co wtedy ?

Osoby, które zaczynają się odchudzać najczęściej myślą, że to będzie szybko,  góra kilka miesięcy i nie zastanawiają się  tak naprawdę z czego będą musiały zrezygnować  i to na całe życie,  jeśli chcą utrzymać wymarzoną wagę ( przyjęcia, nocne bankiety, imieniny u cioci gdzie zawsze jest coś super do zjedzenia).

Jeśli już zdecydowałeś się na dietę musisz podjąć walkę ze swoimi słabymi punktami i znaleźć stabilną motywację wewnętrzną a nie robić to dlatego, że się założyłeś że schudniesz lub chcesz lepiej wyglądać w gronie kolegów. Takie podejście bardzo szybko kończy się klęską. Tak samo jak z treningiem efekty naszej ciężkiej pracy widać dopiero po kilku latach systematycznego trenowania. Jeśli ktoś chce po pół roku zajmować miejsce na pudle to powinien zostać ” sprowadzony  na ziemię”. Cudów nie ma , może jedynie w biblii. Chociaż wiele gazet , stron internetowych, firm farmaceutycznych  próbuje zrobić nam „wodę z mózgu” oferuje diety cud, których stosowanie prędzej czy później kończy się efektem jo jo i wyniszczeniem naszego organizmu. Takim praktykom mówimy zdecydowanie nie !!!!

Musimy wypracować u siebie mechanizm kontroli, który pozwoli nam całkowicie wyeliminować jedzenie danego produktu lub pomoże kontrolować ilość „smakołyku” w jadłospisie. Jeśli dieta jest zbyt restrykcyjna napięcie związane z odmawianiem sobie przyjemności rośnie z dnia na dzień aż w końcu „rzucamy się i zjadamy prawie wszystkie produkty z lodówki”. Jeśli już nadejdzie taki dzień to nie należy rezygnować z diety i obwiniać się ale zastanowić się co tak naprawdę było przyczyną dlaczego tak się stało . Może stres? Byłem zły i chciałem odreagować ? To jest moment aby dowiedzieć się czegoś o sobie i pomyśleć  co należy zrobić innym razem aby było inaczej.
Bardzo często brak miłości, brak czasu w ciągu dnia, niezaspokojone potrzeby z dzieciństwa rekompensujemy sobie jedzeniem, którego znaczenie nabiera funkcji symbolicznej a nie fizycznej jako ssanie w żołądku.

Tak naprawdę o efekcie odchudzania decyduje  twoja wola i  twój brzuch – jeśli to drugie zwycięży to koniec. Kluczem do sukcesu jest równowaga między psychiką a ciałem. Kilka nieudanych prób z dietą, brak widocznych efektów może spowodować mechanizm blokujący odchudzenie, którego trzeba szybko się pozbyć aby zacząć cieszyć się z osiągniętego sukcesu. Masz nadwagi 20 kg ale zrzucenie nawet 2 kg w ciągu dłuższego czasu powinno być dla Ciebie ogromnym sukcesem. Bardzo często otyłość jest rodzajem pancerza i alibi dla życiowych porażek. Nie muszę ładnie wyglądać bo i tak nigdzie nie wychodzę z domu, nie będę szukać pracy bo i tak zatrudnią szczuplejszego ode mnie na to stanowisko. Taka postawa nie gwarantuje sukcesu.

Jeśli po przeczytaniu tego artykułu, zastanowiłeś się chwilę to znaczy że możesz rozpocząć dietę:).  Służymy pomocą: diety@icoach.pl

Pozdrawiam

Jak poradzić sobie z dietą:

  1. Nie spędzaj wieczorów przed telewizorem ani nie oglądaj go podczas posiłków.
  2. Naucz się odmawiać grzecznie ale zdecydowanie gdy ktoś ze znajomych nakłada dokładkę.
  3. Ubieraj się ciepło, chłód wzmaga apetyt.
  4. Myj zęby po 20 zapach mięty w ustach ułatwi Ci zasypianie bez podjadania.
  5. Pod ręka zawsze miej pokrojone świeże warzywa i owoce zamiast chipsów i paluszków.
  6. Notuj co zjadłeś w ciągu dnia ale z „ręka na sercu”  to podstawowy krok aby uświadomić sobie skalę błędów, aby je wyeliminować zaplanuj sobie jadłospis na kilka dni.
  7. Jedz na mniejszych talerzach.
  8. Jedz zupy pozostają względnie niskokaloryczne porównaniu do innych posiłków i sycą.
  9. Jeśli masz ochotę na coś  słodkiego zastanów się czy nie możesz zrobić sobie przyjemności w inny sposób.
  10. Waż się regularnie, przed śniadaniem, rano o tej samej porze.
  11. Staraj się jeść wolniej. Od chwili gdy jesteś syty do momentu aż to sobie uświadomi twój mózg mija 20 minut.
  12. Dziel kupione produkty na mniejsze paczuszki po około 150 kcal trudniej jest zjeść 20 małych paczuszek niż 1 wielkie pudło ciastek.

2 responses to “Dieta: Czy to jest tylko problem ciała ?

  1. zdjęcie faktycznie niezłe😀
    Znajomy żeby zrzucić zimowy brzuszek szedł rano na trening bez śniadania żeby od razu palić tłuszcze, a dopiero po 1h-1,5h zjadał coś w trakcie treningu do tego patrzył co je i udało mu się🙂

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s