Racjonalna dieta – kluczem do zdrowia.


Jedzenie jest częścią naszego życia, w związku z czym  powinno dostarczać nie tylko podstawowych składników odżywczych i mineralnych ale i przyjemności. Wybór właściwych produktów w naszej codziennej diecie ma ogromne znaczenie dla zapewnienia zdrowia, energii życiowej i dobrego funkcjonowania całego  naszego organizmu.
Prawidłowy sposób odżywania chroni nas przed: chorobami serca, miażdżycą, nadciśnieniem tętniczym, chorobami nerek, stresem, chorobą stawów, itp.


Gwarantuje nam także zdrowy i młody wygląd oraz super kondycję dla włosów i paznokci.
Prawidłowo dobrana dieta powinna zapewniać odpowiednią ilość energii (kalorii) i składników odżywczych w ciągu dnia. Dieta zbilansowana to dieta , która dostarcza nam wszystkich składników pokarmowych łącznie z mikro i makroelementami a nie jest „mono-pokarmowa”. Jedzmy jak najbardziej urozmaicone posiłki zawierające jak największą ilość składników pokarmowych.

Nadmiar spożywania białka możne powodować:

  • obciążenia nerek , które muszą usuwać więcej produktów metabolicznych z białek
  • zwiększenie utraty wody z moczem  skutek -  odwodnienie  organizmu
  • utrata wapnia z organizmu.

Natomiast nadmiar w pożywieniu cukru (kasze, makarony ) bardzo częsty u kolarzy może przyczynić się do:

  • organizm pozbawiony jest wystarczającej ilości białek i mikroelementów
  • cukry sprzyjają  zmianie flory bakteryjnej powodując szybszy  rozwój grzybów a tym samym zmniejszając odporność organizmu.
Racjonalna dieta

Racjonalna dieta

Dla przypomnienia kilka żelaznych  zasad, które pomogą wam w utrzymaniu zdrowia przez długi czas :
1. Ograniczamy spożywanie tłuszczów  (smalec, margarynę).
2. Jemy chude mięso, szynkę, sery oraz ryby- niekoniecznie chude:).
3. Ograniczamy jedzenie słodyczy, ciast i napojów gazowanych.
4. Rano wypijajmy szklankę wody z cytryna ma ona zbawienny wpływ na metabolizm.
5. Starajmy się jeść w myśl zasady ” mniej a częściej” nawet więcej niż 5 posiłków dziennie.
6. Do każdego posiłku starajmy się dodać zarówno warzywo surowe jak i gotowane.
7. Odstępy pomiędzy posiłkami nie powinny by dłuższe niż 2-3 godziny  nie napada nas wtedy tzw. „wilczy głód”
8. Unikamy fast food , mocnej kawy i herbaty
9. Ostatni posiłek jemy minimum 2 godziny przed snem- żołądek też powinien odpocząć od trawienia.
10. Starajmy się jeść mniejsze porcje aby to zrobić najlepiej jest wypić szklankę wody z połówką cytryny pół godziny przed posiłkiem.

About these ads

4 responses to “Racjonalna dieta – kluczem do zdrowia.

  1. Ze wszystkim się zgadzam chodź na początku mojej pracy zawodowej ciężko mi było tak mieć rozplanowane posiłki by jeść je regularnie, gdy się pracuje po za domem osiem godzin. Wszyscy wiemy jak kuszą fast foody, a ile razy człowiek miał ochotę na słodkiego batonika kupionego gdzieś przelotnie na stacji benzynowej… Na szczęście ja się z tymi słabościami uporałem i bardzo często zabieram ze sobą do pracy porządny termos z obiadem! Trochę to dziwnie wygląda jak siedzę w samochodzie i na parkingu z ręcznikiem na kolanach wsuwam ugotowany dietetycznie przez moją „Pusie” obiad. Przynajmniej wiem, co jem i wszystkim gorąco polecam tą metodę.

  2. A ja wiem tylko tyle że do puki moja przemiana materii będzie działać tak jak teraz i nie będę przybierać na wadze to będę jadł na co mi przyjdzie ochota i w każdych ilościach :) oczywiście bez przesady z wszelkiego rodzaju batonami, chipsami itp. Aha no i śniadanie to podstawa :)

  3. Artykuły o żywieniu są jak najbardziej pomocne. Sam zmieniłem nawyki żywieniowe od nowego roku i już widać efekty.
    Aha najzabawniejsze jest że teraz cała moja rodzina pije rano szklankę wody z cytryną :) To pomaga.

    Mój sposób na to żeby nie jeść wieczorem to umycie zębów i potem szklanka wody – jakoś odechciewa mi się po tym jeść. Chyba dlatego że szkoda mi pobrudzić zębów :) Najważniejsze że działa.

Dodaj komentarz

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Twitter picture

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s